Dlaczego nie warto jeździć na rezerwie?

Dlaczego nie powinieneś jeździć na rezerwie?

Istnieje wiele powodów, dla których kierowcy wolą jeździć na rezerwie, niż od razu tankować : wysokie ceny benzyny, błędne założenie, że im lżejszy samochód, tym mniejsze zużycie paliwa, itp. Prawie wszystkie te powody są ze sobą powiązane. Chęcią zaoszczędzenia pieniędzy. W tym artykule obalimy tę tezę i potencjalnie zaoszczędzimy wielu kłopotów i wydatków.

Uszkodzenia za czterocyfrowe sumy – to cena za jazdę na rezerwie.

Dla wielu kierowców dalsza jazda z prawie pustym bakiem wydaje się czymś normalnym. Teraz wymienimy argumenty świadczące o czymś przeciwnym i mamy nadzieję, że z naszą pomocą oszczędzisz swój portfel. Jeśli zbiornik jest pusty podczas pracy silnika, istnieje ryzyko uszkodzenia pompy paliwa i wtrysku . Nawet później, po zatankowaniu, przy próbie uruchomienia silnika, początkowo w układzie paliwowym nie ma paliwa. Powoduje to, że pompa paliwowa przechodzi najpierw na sucho , pracuje bez paliwa , ale także jako smar jest używany do układu paliwowego. Ostateczna konsekwencja –  całkowite zniszczenie pompy. Raczej nie licz na naprawę w wysokości mniejszej niż 1000 złotch.

W przeciwieństwie do silników benzynowych, silniki wysokoprężne nie powinny, według producenta , być tak podatne na uszkodzenia przy całkowicie opróżnionym zbiorniku. Mimo tego twierdzenia nie powinieneś na nim polegać. Powodem tego są cząsteczki brudu, które z czasem osadzały się na dnie zbiornika. Przy „przewlekłej” jeździe na rezerwie, prędzej czy później trafiają one do komory spalania silnika, pomimo zainstalowanego filtra paliwa. Prowadzi to do tego, że czyste spalanie paliwa nie jest już możliwe. Konsekwencją takiej lekkomyślności jest utrata mocy i znowu koszty naprawy, które mogą spokojnie przekroczyć tysiąc złotych.. Chyba że jesteś dumnym właścicielem jednego ze starszych pojazdów z silnikiem diesla z wtryskiem mechanicznym. W takim przypadku możesz samodzielnie rozwiązać problem, zmieniając ręcznie odpowietrznik układu paliwowego . Użyć dostarczonej do tego celu ręcznej pompy zasilającej w komorze silnika. Chociaż jest to żmudny i dość brudny proces, możesz zaoszczędzić sporo pieniędzy .

Tak daleko można się posunąć, gdy zapali się kontrolka zbiornika rezerwowego (zakładając, że wskaźnik jest prawidłowo skalibrowany)

Teraz wiemy, że jazda na rezerwie nie jest dobrym pomysłem  Niestety wciąż nam się to zdarza. Dlatego warto wiedzieć, jak postępować prawidłowo , gdy nagle zapali się lampka rezerwowego zbiornika.

Te odległości można jeszcze pokonywać na rezerwie

Wartości mogą się różnić w zależności od producenta. W każdym razie zawsze wskazane jest zapoznanie się z instrukcją użytkowania. Nasze poniższe informacje są tylko ogólnym przewodnikiem. Nie można na nim polegać w stu procentach. Z grubsza szacuje się, że od momentu zapalenia się kontrolki przejeżdża się około pięćdziesiąt kilometrów. Ale zależy to również od Twojego stylu jazdy i odległości , jak daleko możesz jeszcze zajechać w rezerwie. W przeciwieństwie do ruchu w centrum miasta, na autostradzie nie musisz tak często hamować i przyspieszać. Może się więc zdarzyć, że w mieście o dużym natężeniu ruchu nie pokonasz wyznaczonych przez producenta 50 kilometrów.

Jeśli zoptymalizujesz swoje zachowanie podczas jazdy, możesz zyskać kilka dodatkowych kilometrów. Poniżej zebraliśmy przydatne wskazówki:

  • Styl jazdy do dostosowania. Zmieniaj biegi na czas i staraj się utrzymywać niskie prędkości.
  • Wybiegaj w przyszłość . Podczas hamowania energia jest marnowana. Dlatego należy użyć hamulca silnikowego zamiast wciskać się całkowicie w pedał hamulca na sam koniec.
  • Zmniejszenie liczby odbiorców energii elektrycznej w samochodzie . Wyłącz odbiorniki energii elektrycznej, których w tym momencie nie potrzebujesz . Aby zyskać kilka dodatkowych kilometrów, musisz zrezygnować z kilku luksusowych funkcji, takich jak radio samochodowe lub rezygnacja z klimatyzacji/ogrzewania .
  • Okna i szyberdach podczas jazdy pozostają zamknięte . Przy otwartym oknie i szyberdachu wzrasta opór powietrza, dlatego zużycie paliwa się zwiększa.
Ostatnie: